KOLEKSI JAM TANGAN AKU... HOBI DARI DULU LAGI...

|



















MASA ITU PEDANG YANG TAJAM !!!

Just nak SHARE je.. bukan nak tunjuk lagak pun.. orang lain ada koleksi lebih mahal.. tapi at least aku pun ada koleksi jam peribadi tersendri dan mempunyai keistimewaannya yang tersendiri.. Dah jadi minat, nak buat camne kan... :)

Antara jenama koleksi aku :
1) Breitling (2 unit)
2) Omega (2 unit)
3) Tag Heuer
4) Mont Blanc (2 unit)
5) Longines
6) A.Lange & Sohne
7) Guess
8) Raymond Weil
9) Sector Expander
10) Nautica
11) Favre-Leuba
12) Wenger
13) Omax
14) Alba


LONGINES AUTOMATIC - Edisi & Tempahan KHAS oleh RAJA JORDAN KING HUSSEIN untuk dijadikan sebagai hadiah untuk mereka yang berbakti kepada negara Jordan. Aku beli di Jordan & kebetulan ada yang sudi menjualnya edisi khas ini. Jika anda lihat di bahagian atas ada lambang cop "MOHOR DIRAJA JORDAN" dan di bawahnya ada tulisan jawi yang tertulis "AL-HUSSEIN BIN TALAL"





OMEGA CONSTELLETION AUTO (tengah) - Dibuat pada tahun 1957. memang Classic giler! Jarang pakai tapi amat suka tengok teknologi classic ni.. Yang kecil hujung tu jenama FAVRE-LEUBA. Ini pun jenis Classic juga.. sempoi!




Jam Poket berjenama RAYMOND WEIL & OMAX. Masa beli tu konon-kononya nak guna la macam citer zaman dulu2 tu.. Tapi pakai 2,3 kali dah jemu sebab tak praktikal. Nak pakai kena ada baju khas untuk sangkut & simpan jam di dalam poket di bahagian dada. So, sekarang ni hanya jadi hiasan dalam cermin je.. ok la tuuuu...